“Prašili” Avalskim putem

Sportski auto i karting Srbije, nakon samo mesec dana organizovao je još jednu trku Avalskim putem, pod nazivom „VI Beogradski reli memorijal Mirko Martinović”.

Prilika je da vas podsetimo koliko je Avala bila od davnina privlačna ljubiteljima brzine. Prve auto i moto trke u Beogradu su održane još pre 93 godine, tačnije u leto 1924. godine, na Banjici, a vrlo brzo posle toga vozilo se i uz Avalu. Poznati beogradski motociklista, Dorćolac VOJA IVANIŠEVIĆ, svoju prvu pobedu je ostvario 1928. godine, baš na Avali, za upravljačem motocikla „sarolea“. Vozilo se na Avali i neposredno posle II svetskog rata, a kada je 1971. godine ustanovljen šampionat Jugoslavije na brdskim stazama, i to u šest klasa, i AVALA se povremeno nalazila u programu nekih takmičenja, pa stariji pamte KUP MAGLE na Avali. Tradicionalni YU RELI je više puta imao brzinski ispit na Avali, kada se vozila takozvana „velika Avala“, odnosno uzbrdo i nizbrdo.

Velika vozačka imena su upisana u istoriju Avale. Spisak je dugačak, a pamte se Česi BLAHNA i KVAJZER, sa „škodama 130 RS“, i reli šampion Evrope iz 1972. kada je pobedio Italijan RAFAELE PINTO, sa „fiatom 124 sport spajder“. Na reliju „Bratstvo-jedinstvo 75″, za šampionat SFRJ, posle „brzinaca“ na Trebeviću, Tari i Divčibarama, vozilo se i na „kratkoj“Avali. Najbolje vreme je ostvario Sarajlija SEAD ALIHODŽIĆ sa „folksvagenom 1600″ – 2.45 minuta, ispred Slovenaca ALEŠA PUŠNIKA sa „renoom 17 TS“ – 2.56 min. dok je isto vreme zabeležio i BRANKO NAĐ sa „zastavom 101 – 1300″.
(iz studije Marka Miljkovića, Beograd 2011.)